Joga 5/5 -co zostawić, a co zabrać idąc na Jogę???

Strona główna Klub Forma ŚRODA-DZIEŃ WIEDZY TRENER MACIEJ Joga 5/5 -co zostawić, a co zabrać idąc na Jogę???
ss

Tak dla przypomnienia :)))
Joga 5/5 -co zostawić a co zabrać idąc na Jogę???
Co zostawiamy?
1) Nasze EGO!!!
Nasze ego potrafi nami bezwzględnie manipulować!
-CO! Ja nie dam rady!?
-Mocniej! Muszę! Wytrzymam!
-Tu nic nie musisz, zostaw ego i z nim nie walcz.
Nic nie musisz, tylko możesz!

2) Ocenianie siebie (innych)
Ocenianie, analizowanie, porównywanie własnego ciała i tego jak jesteśmy sprawni, przynosi tylko frustracje i niechęć w początkowym momencie ćwiczeń. Chcesz być sprawny i wolny przez całe życie to nie oceniaj.
Ciesz się z samego doświadczania jogi tyle, ile w danym momencie możesz.

3) Perfekcjonizm
Pozwól sobie na błędy i niepowodzenia , bo tylko one powodują
rozwój i wzrost.
Kierowanie się myśleniem- wszystko albo nic- prowadzi do zaniechania działań i dalszego rozwoju ! Jakże szybkim i łatwym stwierdzeniem: –To nie dla mnie!
Daj sobie czas na zrozumienie.

4) Rywalizacja
Jogę doświadczamy nie trenujemy. To nie jest sport wyczynowy To trening psychofizyczny dlatego rywalizacja z kimś i samym sobą całkowicie nie ma sensu.
Bądź w zgodzie ze sobą bez poganiania się w niekończącym
procesie samodoskonalenia.

5) Powaga
Życie absolutnie nie jest poważne , odpuść sobie, obserwuj nie wykonuj
Nie spinaj się tak.
Baw się ciałem, czuj się dobrze i swobodnie ,przecież nic nie musisz, to czas tylko dla ciebie.
Niech całe ciało się do ciebie uśmiecha.

Co zabieramy na zajęcia jogi???

1) Otwartość
Otwórz się na nowe doświadczenia, na te miłe i te nieprzyjemne związane z niewygodą podczas ćwiczeń czy myśli, które podsyła mózg. Otwórz się na zmiany, ciała , myśli ,nastawienia…
Open your Mind,Heart,Eyes  ;)

2) Uważność
Bądź tu i teraz ,obserwuj oddech ,ciało, ruch. A gdy się zatrzymujesz w pozycji , ustaw się wygodnie abyś mógł swobodnie oddychać, koncentrować się na ciele ,mięśniach które chcesz rozciągnąć , rozluźnić, napiąć. Nie śpiesz się wszystko w swoim czasie.
Zrozumienie jogi przychodzi, gdy trening staje się praktyką.
Teraźniejszość Tu i Teraz to nasz jedyny czas jaki mamy.

3) Akceptacja
Jeżeli nie możesz ustać na jednej nodze czy czujesz się niekomfortowo w innych pozycjach i napływają myśli: - Dlaczego nie mam równowagi!? Co tak jestem spięty!? Co ze mną nie tak?;
- Wszystko jest ok - to normalne i chwilowe, nie przejmuj się, z czasem ciało stanie się mocniejsze i bardziej elastyczne.
A jeżeli się nie stanie ?! To nic , dalej akceptuj i ciesz się, że możesz być tu i teraz ćwicząc jogę.
Akceptuj ciało, siebie, takim jakim jesteś w danej chwili.

4) Ograniczenia
Pogódź się ze swoimi ograniczeniami.
Masz problemy z kręgosłupem czy inne zwyrodnienia, przechodzisz kontuzję? Dowiedziałeś się ,że joga dobrze działa i jest pomocna?
To szczególnie na jodze słuchaj swojego ciała i nie przekraczaj granicy bólu, jeżeli oddech jest swobodny i ciało prowadzi się płynnie jest ok! Jeżeli wstrzymujesz oddech ciało jest mocno spięte to za mocno wchodzisz w pozycję .
Nie wykonuj ćwiczeń które ci nie służą, każdy ma inne ciało.
Ćwicz swobodnie, a może niektóre ograniczenia miną
Słuchaj swojego ciała a nie do końca instruktora.

5) Radość...:):):) z tego, że istniejesze jest Ci źle? Wiedz że wszystko i tak przeminie!!!!!!!!!!!