ILE KALORII MAM JEŚĆ ŻEBY SCHUDNĄĆ?

Strona główna Klub Forma ŚRODA-DZIEŃ WIEDZY TRENER SEBEK ILE KALORII MAM JEŚĆ ŻEBY SCHUDNĄĆ?
ss

 Zapraszam do lektury kolejnego artykułu z tematyki odżywiania.
Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: Ile kalorii mam jeść żeby schudnąć?
Dla jasności omawiać będziemy przypadek kiedy osoba jest zdrowa, nie cierpi na zaburzenia hormonalne czy choroby metaboliczne
Jak już wcześniej pisałem, w takim wypadku należy spożyć mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie kaloryczne.
A więc na jakiej podstawie wyliczyć takie zapotrzebowanie ? 
Na początek należy wyliczyć podstawową przemianę materii (PPM)
Jest to ilość energii (kalorii) jaka jest potrzebna do funkcjonowania naszego organizmu bez żadnych czynności ruchowych.
Do obliczenia PPM używamy wzoru:

Mężczyźni - [9,99 x masa ciała (kg)] + [6,25 x wzrost (cm)] - [4,92 x wiek (lata)] + 5
Kobiety - [9,99 x masa ciała (kg)] + [6,25 x wzrost (cm)] - [4,92 x wiek(lata)] - 161

Otrzymaną wartość należy pomnożyć przez współczynnik aktywności:

1,2 brak aktywności, praca siedząca
1,3-1,4 niska aktywność (praca siedząca i 1-2 treningi w tygodniu)
1,5-1,6 średnia aktywność (praca siedząca i treningi 3-4 razy w tygodniu)
1,7-1,8 wysoka aktywność (praca fizyczna i 3-4 treningi w tygodniu)
1,9-2,2 bardzo wysoka aktywność (zawodowi sportowcy, osoby codziennie trenujące)

Jest to sprawa bardzo indywidualna i wymaga czasu aby poznać dokładnie swój organizm i użyć właściwej wartości.
Do otrzymanej liczby kalorii doliczamy 10%, jest to energia którą organizm zużywa na procesy związane z trawieniem jedzenia.
Otrzymana wartość będzie naszym całkowitym zapotrzebowaniem na energię.
Teraz wystarczy spożyć ok 300-400kcal mniej niż wynosi to zapotrzebowanie
W takiej sytuacji nasz organizm musi wykorzystać zapasy tkanki tłuszczowej na potrzebę pokrycia deficytu kalorycznego.
Tak więc po raz kolejny zwracam uwagę że nie to co jesz ale ile jesz jest istotne w procesie redukcji.
Oczywiście temat jest jeszcze nie wyczerpany w nastepnych artykułach napiszę o roli makroskladników, jak trenować podczas redukcji i jak dbać o prawidłową regenerację.

!!!!!!! Jeżeli potrzebujesz analizy składu ciała, pomocy w obliczaniu zapotrzebowania i rozpisanie planu żywieniowego to napisz do mnie i zaczniemy działać razem!!!!!!!!!