PLANK(deska)

ss

Plank (deska) to jedno z podstawowych ćwiczeń trenujących mięsnie głębokie czyli nasz Core.
Dokładną rolą tych mięśni jest utrzymywanie kręgosłupa w prawidłowej pozycji (antyzgięcie).

Mięśnie te wpływają na poprawną pracę mięśni pośladkowych (mięsień pośladkowy wielki, mięsień pośladkowy średni oraz mięsień pośladkowy mniejszy), zginaczy bioder oraz mięśni dna miednicy.

Nieodpowiednio wytrenowane mięśnie posturalne mają wpływ na szereg urazów. Urazy pleców wynikają zazwyczaj ze złej techniki, na którą mamy bezpośredni wpływ, ale kontuzje mogą powstawać także w wyniku złej aktywacji mięśni posturalnych (lub jej braku).

Technika wykonania:
Przyjmyj pozycję leżącą.
Ciężar górnej połowy ciała opiera się na przedramionach. Łokicie powinny być ustawione równolegle do ciała na wysokości barków, stopy mają być ustawione na szerokośc bioder.
Biodra ustawiamy tak, aby kończyny dolne i kręgosłup znajdowały się w jednej płazczyznie a łopatki były ustawione w pozycji neutralnej.

Najczęstsze błędy:
Nieprawidłowa pozycja kręgosłupa
Nieprawidłowa pozycja łopatek
Złe napięcia brzucha
Zbyt wysoko ustawione biodra
Łokcie ustawione w złym miejscu

Michał Winiarke - trener personalny