Odchudzanie

ss

Chcesz się pozbyć tkanki tłuszczowej?
Zdecydowałaś się na odchudzanie?
Czy to właśnie waga powinna być wyznacznikiem efektów Twoich działań?
A co z wodą w Twoim organizmie?

Większość odchudzających się osób uznaje, iż spadek masy ciała zawsze świadczy o sukcesie, a wzrost o niepowodzeniu. A tak naprawdę waga może wahać się codziennie w zależności od zawartości wody w organizmie.

Efekty dadzą Ci dopiero: trening dopasowany do Twoich potrzeb oraz odpowiednia dieta. W czasie odchudzania organizm spala tkankę tłuszczową oraz masę mięśniową. Spada nasza siła, szybciej się męczymy i coraz trudniej jest dalej chudnąć! Ze stratą mięśni minimalizuje się zdolność organizmu do spalania tłuszczu. Pamiętaj, że na początku spadek wagi jest znacznie większy niż na późniejszych etapach. Mięśnie nie wrócą proporcjonalnie do powracających kilogramów tłuszczu. Powstają dzięki regularnym treningom.

Tracimy wodę i przez to czujemy się lżejsze. Używając naturalnych środków moczopędnych oraz innych sposobów powodujących odwodnienie prowadzimy jedynie do utraty wody,  która sporo waży. Jednak wyzwaniem staje się zredukowanie tłuszczu i utrzymanie efektów bez jednoczesnej utraty mięśni.

Ćwiczysz wytrwale, a Twoja waga zbytnio się nie zmienia?
Treningi i zdrowe odżywianie to niezaprzeczalny sposób na zrzucenie paru kilogramów zbędnej tkanki tłuszczowej. Pamiętaj jednak o jednej bardzo ważnej rzeczy: zmniejszamy ilość tkanki tłuszczowej, lecz powodujemy równoczesny wzrost tkanki mięśniowej. Należy systematycznie budować masę mięśniową, gdyż zwiększa ona metabolizm. Oznacza to, że kilogram mięśni w stanie spoczynku spala około czterech razy więcej kalorii niż kilogram tłuszczu.

Motywacja to podstawa, a nic nas tak nie motywuje, jak widoczne dla nas efekty :)

Trener Iza Staszewska